tisdag 7 februari 2012

Vem är du, vem är jag, levande charader

Att åka iväg såhär och kasta sig in i en situation där man är helt nollad och tillvaron är ett oskrivet blad, tycker jag är ibland det mest spännande som finns. Man tvingas bygga nya relationer med människor och man får en chans att bestämma vem man vill vara och vad man vill stå för.

I och med detta börjar man alltid ifrågasätta sig själv och den man är för tillfället. Är jag påväg åt rätt håll, hur vill jag att framtiden ska se ut.

De senaste dagarna har tankar som dessa flugit runt i mitt huvud, och det har i ärlighetens namn känts lite tungt. Jag tror att det är bra att ta sig en funderare då och då, kanske inte gräva ner sig för mycket men ändå få lite skit under naglarna.

Som tur är har jag en fantastisk familj, underbara kompisar och en tro på han där uppe (jag menar inte gubben i månen utan Guden med stort G) som jag kan diskutera med och som kan hjälpa till när det skakar förmycket i båten.

Hittade 2 klipp idag som jag tyckte talade till mig på något sätt.
Ta till er det ni gillar och spotta ut det som smakar konstigt!




Ha det bra mina vänner - krama någon ni älskar (som en av mina sköna lärare alltid säger)

Ibland blir backen brant, även för Mr Laktosintolerant

2 kommentarer:

  1. Du är långt ifrån ensam att känna såhär ibland ska du veta, och visst är det viktigt men känn inte efter för mycket utan fighta tillbax! Hoppas du inte grubblar för mycket på framtiden när du är I Chicago, då blir allt mycket tråkigare :) Kämpa vidare, tänk inte för mycket utan live da life in the states! / Mac Attack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för goda råd Mac! Hoppas allt är bra med dig!

      Radera